donderdag 22 december 2011

weg

kan het, me nog iets schelen?
maakt, het me nog iets uit?
zal het, anders verkeren?
als ik iets anders, besluit?

wat het waarschijnlijk nooit was,
ben ik kwijt,
wat ik waarschijnlijk nooit had
is verloren

het enigste wat ik nog heb
is pijn
pijn die ik langzaam zal vergeten
een wonde die door tijd ook zal genezen

dan zal ik mijn wonde afschermen en verbergen
dan zal mijn hart door jouw gebroken,
zich ook voor jouw sluiten
dan zal de pijn die ik heb geleden zich vergelden
in een hard woord, een snauw
een starre blik

maar voor jouw een hard woord toe te snauwen moet je eerst iets zeggen
moet je even naar me kijken,
zou je misschien?
even kunnen kijken?
gewoon eens kijken?
hopelijk kan je dan zien
dat je door mij je rug toe te keren,
alleen maar pijn hebt gedaan
verwond
en gebroken

2 opmerkingen:

U reactie zal steeds gemodereerd worden alvorens ze gepubliceerd wordt. In bijna alle gevallen wilt dit zeggen dat de reactie ongewijzigd gepubliceerd zal worden.

alvast bedankt voor uw bijdrage