zondag 18 december 2011

hij

verlatenheid
     eenzaamheid
          of toch
     alleen

weten dat
               ook al, doet het pijn
het beter is,
                om alleen te zijn

om je idee te veranderen,
                                      stil te staan
om de wereld te zien
                               en dan weer voort te gaan

zodat je de schreeuw, van binnen hoort,
zodat je niet kan denken, ik, heb hem vermoord
     maar toch voel je, hij is weg
     de eenzaamheid is gekomen, op mijn weg

Ik weet enkel, ik ben op weg
     soms, alleen
     soms, met eenzaamheid om me heen

maar ook de eenzaamheid, drijft me voort,
     het is zij niet, die mij vermoord
          ook hij niet , die me achterliet
     het is alleen de schok van het verdriet

eenzaamheid of verdriet,
     ik weet niet, wat wel, wat niet
     het scheurt me mooi in twee
          de ene heeft verdriet
               van de ander weet hij het niet
          de ander heeft pijn
               want hij staat alleen in de maneschijn

tijd doet de schreeuw verstillen,

tijd

....

     aan tijd, valt, niet te tillen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

U reactie zal steeds gemodereerd worden alvorens ze gepubliceerd wordt. In bijna alle gevallen wilt dit zeggen dat de reactie ongewijzigd gepubliceerd zal worden.

alvast bedankt voor uw bijdrage