dinsdag 24 december 2013

Het is voor jun dat ik smeke

Voor jun is mijn gedicht
In de nacht voor kerste
Het ergste verdikte

Hij wilt verdergane
Ge ziet hem te geiren
Hij laat jun stane

Jij laet je afwijzen
Een half jare heb je gewacht
Tot hij weer thuis zou komen
Wie had dat nu gedacht

Maar wat gebeurd in verre streken
Dat zie je hier niet
Wat het hart doet verbleken
Ik versta het niet

Dat de wind maar waait
Dat de tijd nu maar graait
Dat die zwijgt dat voor niets is gebleken
Geen mens verdient deze streken

Het is voor jou ik dat ik zing
Mijn gebed aan ons Here
Het is voor june dat ik smeke
Laat haar niet steken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

U reactie zal steeds gemodereerd worden alvorens ze gepubliceerd wordt. In bijna alle gevallen wilt dit zeggen dat de reactie ongewijzigd gepubliceerd zal worden.

alvast bedankt voor uw bijdrage