maandag 21 oktober 2013

traag in slaap

soms gaat het gewoon wat trager
of gaat het rond je veel te snel
plannen, dan kom je er wel

een trage film
het verhaal, te ontdekken tussen de woorden
saai, zonder publiek

het leven, te balanceren
tussen saai en zonder woorden
tussen snel en traag
tussen leeg en vol
tussen graag en niet

graag zien en niet gezien worden
graag willen zien en niet gezien worden
graag wil ik iemand zien die kan zien dat ook ik graag gezien wil zijn

zeg het mij als hij komt,
diep in de nacht
tijdens de dag
in een jas gedoken
of in slippers op het strand

waarschuw mij dat hij me niet treft als dief
maar als voorname jongeman
op hem staan wachtend, achteloos, op de tram

maar er rijdt geen tram meer,
geen tram voert me weg

enkel nog de mogelijkheid van dromen
dromen onderweg
...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

U reactie zal steeds gemodereerd worden alvorens ze gepubliceerd wordt. In bijna alle gevallen wilt dit zeggen dat de reactie ongewijzigd gepubliceerd zal worden.

alvast bedankt voor uw bijdrage