maandag 6 mei 2013

alleen

In het leven ben ik vaak alleen,
gewoon, zonder mensen om me heen,

in het leven loop ik vaak verloren
gewoon, zonder bewust te zijn van mijn bekoren

soms ben ik niet enkel alleen
maar omgeven, met velen rond mij heen

net dan, is de pijn dieper
het leed tastbaarder,
de vinger in de wonde gelegd,
wanneer ik omgeven ben en toch oprecht,
alleen

dan kies je maar,
om alleen te zijn
de pijn te aanvaarden,
je leed, tastbaar te dragen,

want je koos het immers,
alleen zijn,
het gevoel, verstoten door velen
gedragen door het stelen

stelen van tijd van enkelen,
tot
ook zij verschijnen
het is kwestie van tijden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

U reactie zal steeds gemodereerd worden alvorens ze gepubliceerd wordt. In bijna alle gevallen wilt dit zeggen dat de reactie ongewijzigd gepubliceerd zal worden.

alvast bedankt voor uw bijdrage